zondag, juni 17, 2007

Ik kom er aan

Over precies een maand vlieg ik weer naar Kiev. Ik schijn er een gemeubileerd apartementje te kunnen huren via mijn vriend Andrei, mede-eigenaar van de taalschool van mijn oude leraar Russisch. Tijd voor lessen Russisch heb ik niet in de maand die in in Kiev zal verblijven. Ik moet aan het werk: schrijven aan, en aanvullend onderzoek doen voor een boek dat hopelijk volgend jaar zal verschijnen.

Ook zal ik weer op bezoek gaan bij mijn vrienden in dorp L. Een van hen is de versgetrouwde Ruslan die dol is op mentholsigaretten, bier, wodka en buikspek. Bij de eerste de beste gelegenheid zit hij op gedroogde visjes te smakken. Als hij je dan begroet met zijn natte zoenen en je stevig tegen zijn grote berenbuik aandrukt, ruiken je wangen daarna naar de ziltige onderbroek van een niet al te fris meisje. Ruslan weet dat, regematig zuigt hij even op een gedroogd spierinkje tot deze lekker week is, om het daarna met groot gebaar onder zijn neus door te trekken: MMMM zjensjena! MMMM vrouw!

Ik zie uit naar het weerzien met Ruslan en Kolja en Gela en Svetlana en Yulia en Elena en Vlad. Ik zie uit naar het plaatsen van nieuwe berichten op deze plek.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Netherlands License.